DAF 3300

Podczas pobytu w Holandii udało mi się upolować nie lada rarytas - DAFa 3300. Model sprzedawany jest jako ciągnik w konfiguracji 6x4. Mając do dyspozycji tak wspaniałe auto i zabudowę holowniczą, na którą nie miałem pomysłu, postanowiłem zbudować właśnie holownik oparty na DAFie 3300. Na początek, standardowo, zabrałem się za wnętrze. Nie było z nim większych problemów. Dodałem parę elementów od siebie. Efekt? Proszę bardzo.

Kolejnym etapem był silnik. Bardzo ciekawie i precyzyjnie odwzorowana jednostka napędowa została wyposażona w okablowanie i pomalowana na czerwono, zgodnie z oryginałem i pod kolor ramy.

Kolejnym etapem był montaż ramy, która z uwagi na zabudowę została wydłużona, wraz z silnikiem, osprzętem i kołami, na których zastosowałem felgi "artyleryjskie".


Następnie pomalowałem kabinę wg. schematu mojego pomysłu i złożyłem kabinę do tak zwanej kupy.

Następnie zamontowałem kabinę na ramie i samochód był gotowy.

Przyszła kolej na zabudowę holowniczą, którą wziąłem z modelu Scania Wrecker (na nią mam lepszy pomysł). Dźwig od postaci wyjściowej różni się okularem zamiast liny z hakiem. Poza tym bez zmian.

Nieznacznej modyfikacji poddałem samą zabudowę.

W ostatnim etapie, po pomalowaniu wszystkich elementów, dodałem parę drobiazgów takich jak łańcuchy, kliny, narzędzia. Ostatecznie model przybrał postać jak na fotkach niżej.

Brak komentarzy: