Scania 143M 6x2 - silnik

Kolejny model, kolejny eksperyment. Scania 143M. Przygotowana jako holownik w konfiguracji 6x4. Postanowiłem jednak to zmienić i zamierzaw wykonać ją jako skrzynię w konfiguracji 6x2 z ostatnią osią wleczoną podniesioną z kołem pojedynczym. W przypad modelu eksperyment nie polega jednak na wydłużeniu ramy czy zmianie konfiguracji, ale na dodaniu śladów eksploatacji. Na pierwszy ogień poszedł silnik. Po sklejeniu silnika "z pudła" dodałem część elementów instalacji (min. przewody wtrysku paliwa) i złożyłem elementy zewnętrzne takie jak widoczna na fotce turbina z kolektorami.

Po pomalowaniu i zmontowaniu silnik wyglądał jak na fotkach niżej.

Następnie przyszedł czas na ślady eksploatacji i brud czyli brudzing. W pierwszej fazie wykonany on został metodą "dry brushing" czyli malowania prawie suchym pędzlem na kolor czarny i metaliczny.


W ostatniej fazie ubrudziłem silnik startymi kredkami świecowymi rozpuszczonymi w benzynie ekstrakcyjnej. Jest to rewelacyjna metoda do wykonania rdzy czy śladów błota. Ostatecznie silnik wygląda tak:

Brak komentarzy: